مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب

مراقبت بعد از تزریق ژل لب


در دوره اولیه پس از تزریق فیلر لب، اولویت دادن به استراحت و اجتناب از هر چیزی که می تواند جریان خون و فشار را در محل درمان افزایش دهد، مهم است. این کلید برای کاهش خطر عوارض احتمالی است.

هر فعالیتی که ضربان قلب یا دمای کلی بدن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد باید محدود شود، زیرا افزایش گردش خون می تواند نحوه ادغام مواد پرکننده تزریق شده در بافت های اطراف را مختل کند. ورزش های شدید، کلاس های هوازی، کارهای خانگی، صمیمیت - بهتر است از انجام این کار اجتناب کنید.

مهم ترین نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید به آن توجه کنید موارد زیر است:

 پس از تزریق ژل، تا 72 ساعت از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق شده پرهیز نمایید.

طی 24 ساعت اول پس از تزریق ژل ، می بایستی از ورزش های شدید و قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید.

 یکی دیگر از روش های مراقبت بعد از تزریق ژل لب اعمال کمپرس یخ روی ناحیه ی تزریق می باشد. بعد از تزریق فیلر روی پوست، آن ناحیه کمی ورم می کند. باید هر پنج تا ده دقیقه و تا شش ساعت بعد از تزریق روی ناحیه ورم کرده یخ بگذارید. به یاد داشته باشید ظاهری که در چند ساعت اول بعد از تزریق می بینید اندازه واقعی لب ها نیست. میزان زیادی از این برجستگی به دلیل التهاب است و بعد از حداکثر یک روز برطرف می شود.

 بهتر است بعد از تزریق ژل به مدت 3 الی4 ساعت از شستشوی ناحیه لب اجتناب کرده و بعد از این مدت با فشار ملایم اقدام به شستشو کنید. فراموش نکیند که از 24 تا 48 ساعت باید از میکاپ خودداری کنید.

 تا زمانی که قرمزی و ورم پوست برطرف نشده، نباید محل تزریق ژل گرم شود. یعنی از آفتاب گرفتن، سولاریوم، رفتن به سونا، جکوزی و حمام گرم خودداری کنید. همچنین سرمای شدید می‌تواند اثرات درمانی را کاهش داده یا موجب تشدید عوارض شوند؛ پس فعالیت‌هایی مثل اسکی، برف‌بازی، پاتیناژ، پریدن در حوضچه ‌های آب سرد و … را به چند روز بعد از تزریق ژل موکول کنید.

 پس از اتمام تزریق به هنگام خواب، استراحت و دراز کشیدن با استفاده از چند بالش سر خود را بالا تر از حد معمول قرار دهید. توجه داشته باشید که به روی صورت یا به پهلو نخوابید و تنها به صورت طاقباز دراز بکشید.

افرادی که سابقه تبخال دارند، قبل از تزریق حتما به پزشک خود اطلاع دهند. همچنین این افراد پس از درمان موظف اند از داروی ضد ویروس استفاده کنند تا از بروز تبخال جلوگیری کنند.  

پس از تزریق ژل به صورت، تا یک ماه از انجام لیزر خودداری کنید اما پس از این مدت لیزر درمانی مانعی ندارد.

عموماً عفونت با علائمی همچون ورم، قرمز شدن و سوزش و درد در ناحیه لب مشخص می شود. اما مشاهده هر یک از علائم الزاماً به معنی وجود عفونت نیست. بنابراین اگر پس از گذشت چند روز باز هم شاید این علائم بودید می توانید به پزشک مراجعه کنید. یکی از قطعی ترین علائم عفونت وجود تب و حرارت بالا در ناحیه لب است. از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها بپرهیزید و پیش از هر کاری حتماً به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید