سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟

سن مناسب برای کاشت مو

به نظر شما سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟ بر اساس آمارهای جهانی به تعداد هر 3 مرد و 5 زن، یک نفر از آنها با مشکلات جدی ریزش مو شدید و طاس شدن روبه‌رو است. هم اکنون با پیشرفت‌های روزافزونی که در این مسئله از علم پزشکی به وجود آمده، راه‌های مختلف و زیادی برای کاشتن مو وجود دارد. با وجود این راه‌ها افرادی که خواهان کاشت مو هستند از امنیت خاطر بیشتری برخوردار می‌شوند و باتوجه‌به عوارض کم این کار دوران نقاهت و بهبود کمتر و با درد کمتری همراه خواهد شد. در این مقاله قصد داریم چگونگی کاشت مو و سن مناسب برای کاشت مو را مورد بررسی قرار دهیم؛ تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.



سن مناسب جهت کاشت مو

سن مناسب جهت کاشت مو به دو مسئله کلی مربوط است: یکی جنسیت و دیگری علت ریزش مو و طاس شدن. برای بانوان و اشخاصی که به دلیل مشکل در پوست سر دچار ریزش مو و طاسی شده‌اند، هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد. سن مناسب کاشت مو در مردان بیشتر حائز اهمیت است، ازاین‌جهت که آقایان از ریزش موی ژنتیکی (آلوپسی آندروژنی یا طاسی با شیوه مردانه) آزار می‌بینند. در مورد این اشخاص بهتر است کاشتن مو در سن‌هایی بیشتر از 25 سالگی انجام گیرد. به‌طورکلی اما بهترین سن مناسب برای کاشت موی طبیعی برای افرادی است که بالای 27 سال سن دارند. اما سن مناسب کاشت مو در زنان مهم نیست به خصوص اگر به‌خاطر حادثه یا صدمه دچار ریزش مو شده باشند.


سن مناسب برای کاشت مو چگونه مشخص می‌شود؟

 ریزش مو در مردان در یک سن و سالی ثابت می‌شود. به این معنا که معلوم می‌شود که موقعیت بانک مو به چه شکل است و مناطق بی مو و کم مو کاملاً معلوم می‌شوند. قبل از آن زمان وضعیت بانک مو دچار تغییر می‌شود و شاید ریزش مو ادامه‌دار شود و منطقه‌ای که طاس است گسترده‌تر شود.

به‌طورکلی سن مناسب برای کاشت مو به دو علت دارای اهمیت بالایی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اگر کاشت مو در وضعیتی انجام بگیرد که هنوز موقعیت و وضع بانک مو مشخص نشده باشد شاید از موهای نامقاوم و شکننده بانک مو برای کاشت استفاده شود، در چنین موقعیتی موهای شکننده‌ای که از بانک مو خارج شده‌اند در منطقه‌ای که در آن کاشت صورت می‌گیرد دچار ریزش خواهند شد.

در چنین وضعیتی اگر طاسی در منطقه کاشت وسیع باشد، جای زخم و اسکار در پوست سر پدیدار می‌شود که از نظر زیبایی‌شناختی اصلاً ظاهر جالبی نیست.

همچنین باتوجه‌به ادامه پیداکردن ریزش مو در این اشخاص، شاید موهای اطراف منطقه‌ای که در آن مو کاشته شده بریزند که این مسئله نیز باعث ظاهری ناخوشایند در چهره فرد می‌شود.

کاشت مو در شیراز

کاشت مو در شیراز


بهترین فصل برای کاشت مو

  • بهار

مزیت‌های کاشت مو در فصل بهار

در این فصل غذاهایی که شما و موهایتان به آن علاقه دارید وارد بازار می‌شوند. مواد غذایی همچون ماهی سالمون و باقی غذاهای دریایی مانند کلم بروکلی و اسفناج. مرطوب بودن هوا باعث می‌شود تا بدون هیچ‌گونه آسیبی به موها آن‌ها را شکل دهید. به‌خصوص اگرچند روز قبل از تعطیلات نوروز به کاشت مو بپردازید، می‌توانید از زمان تعطیلات استفاده کنید و در منزل بهبود پیدا کنید.

عیب‌های کاشت مو در فصل بهار

باد و باران‌های این فصل برای زخم‌های ناشی از کاشت تا حدودی یک تهدید هستند و باید از آن‌ها مراقبت کنید. همچنین زمانی که هوا گرم‌تر می‌شود باید به پوست سر ضدآفتاب بمالید تا آفتاب به‌صورت مستقیم به سرتان نخورد. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که تا فصل پاییز یا زمستان موهای شما پرپشت نخواهد شد و تعطیلاتی کم مو را پیش رو خواهید داشت.

کاشت مو در شیراز

  • تابستان

از تابستان می‌توان به‌عنوان بهترین فصل برای کاشت مو یادکرد، اما این مسئله نیز بستگی به وضعیت شما دارد.

مزیت کاشت مو در فصل تابستان

میوه‌هایی که در تابستان رشد می‌کنند مانند هلو، هندوانه و تمشک برای رشد کردن مو بسیار عالی هستند. خصوصاً اگر تعطیلات تابستان را در ییلاق و هوای خنک سر کنید، دوران نقاهت خود را آسان‌تر می‌گذرانید و این فصل به بهترین فصل برای کاشتن مو برای شما تبدیل می‌شود.

عیب‌ها کاشت مو در فصل تابستان

گرما اصلاً برای موهای شما توصیه نمی‌شود. گرما علاوه بر خشک نمودن پوست سر، آفتاب‌سوختگی را در این ناحیه به همراه دارد که بسیار مضر است.

کاشت مو در شیراز

  •  پاییز

پاییز نقطه مقابل فصل بهار است. بادها و طوفان‌ها در این فصل بسیار عادی هستند.

مزیت‌های کاشت مو در فصل پاییز

از لحاظ شرایط آب‌وهوا و دما فصل پاییز می‌تواند یکی از بهترین فصل‌ها برای کاشت مو باشد. نبود نور مستقیم آفتاب و کم‌شدن عرق از مزایای این فصل است.

عیب‌های کاشت مو در فصل پاییز

تغییرات آب‌وهوایی و دما در پاییز برای دوره نقاهت شما خوب نیست. زمان بیرون رفتن کلاه و ضدآفتاب را فراموش نکنید. برای یک کاشت مناسب حتماً سن مناسب جهت کاشت مو و بهترین سن برای کاشت مو را در نظر داشته باشید.

کاشت مو در شیراز

  • زمستان

مزیت‌های کاشت مو در فصل زمستان

خلاصه شدن فعالیت‌های ورزشی به داخل سالن‌های ورزشی به‌خاطر سردی هوا به بهبود شما کمک می‌کند. در این فصل نیازی نیست که زودبه‌زود به حمام بروید و به ضدآفتاب نیز نیازی نخواهید داشت.

عیب‌های کاشت مو در فصل زمستان

در این فصل به‌ خاطر خشکی هوا ممکن است موها آسیب ببینند. خطر عفونت در این فصل به‌ خاطر بارش برف‌وباران بسیار بیشتر است. غذاهایی که در این فصل وجود دارد نیز برای رشد مو مناسب نیست.

کاشت مو در شیراز


نحوه کاشت مو و روش‌های اصلی آن

روش‌های کاشت مو در دو مجموعه کلی FUT  و FIT قرار دارند. اما پیشرفت و طراحی و ساخت دستگاه‌ها و ماشین‌های تخصصی گوناگون برای کاشت مو، راه‌های دیگری از این دو روش پدیدآمده است و در تمام جهان و همین‌طور در دسته‌های به‌روز تقسیم‌بندی‌شده است. این روش‌ها و همچنین دانستن این مسئله که سن مناسب برای کاشت موی سر چه سنی است بسیار مهم و حائز اهمیت است.


سن مناسب برای کاشت مو بالای 27 سال است. این سن بیشتر برای مردان و آقایان به کار برده می‌شود که آنها به‌گونه‌ای ریزش مو و زمان آن تثبیت شده است. اما در بانوان این سن اهمیتی ندارد و در هر سنی می‌توانند اقدام به کاشت مو کنند. آرین کلینیک با استفاده از متخصصان و مشاورانی که در اختیار دارد تصمیم را برای شما راحت‌تر کرده است و شما به‌راحتی و با قیمتی بسیار عالی می‌توانید به درمان ریزش موهای خود بپردازید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید