مراقبت های بعد از کاشت مو

شستشو و مراقبت های بعد از کاشت مو

محل کاشت تا روز سوم (بعد از آخرین روز کاشت) نیازی به شستشو ندارد، فقط پیشانی و صورت را با دستمال مرطوب تمیز کنید. می توانید هر روز دوش بگیرید و بــــدن خود را بشویید بدون اینکه سر خود را زیردوش آب بگیرید.


مراقبت های بعد از کاشت مو

یک روز بعد از کاشت مو، پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. محل برداشت را با استفاده از آب ولرم و شامپوی مخصوص با کشیدن دست به آرامی شستشو دهید و بعد از خشک کردن، روی ناحیه برداشت از کرم ترمیم کننده استفاده کنید.
نیازی به پانسمان مجدد در محل برداشت ندارید. این کار را روزی یک بار تا روز هفتمِ بعد از کاشت ادامه بدهید.
محل کاشت تا روز سوم (بعد از آخرین روز کاشت) نیازی به شستشو ندارد. فقط پیشانی و صورت را با دستمال مرطوب تمیز کنید. می توانید هر روز دوش بگیرید و بدن خود را بشویید بدون اینکه سر خود را زیردوش آب بگیرید.
روز چهارم تا ششم محل کاشت را با استفاده از اسپری (آب پاش) شستشو کنید. داخل اسپری، آب و شامپو را مخلوط کنید و از روبرو با فشارروی محل کاشت، اسپری کنید.(روزی یک بار)
روی محل کاشت شده تا روز ششم دست نکشید و فقط با اسپری شستشو کنید.نیازی به استفاده از سرم شستشو نیست. آب جوشیده ی سرد شده برای این کار کافی است.
ممکن است بعد از شستشوی محلِ کاشت با اسپری در روز های چهارم تا ششم، ترک های ریزی در محل کاشت ایجاد شود که کاملا طبیعی است و بعد از شستشوی نهایی در روز هفتم کاملا از بین می روند.

 


تورم پیشانی در بیشتر مواردِ کاشت در روزهای اول تا چهارمِ بعد از کاشت ایجاد می شود که استفاده از کُمپرس یخ روی پیشانی به جلوگیری از تورم کمک می کند، و نیاز به درمان دارویی ندارد وهیچ گونه خطری ایجاد نخواهد کرد. به تدریج در روزهای چهارم و پنجمِ بعد از کاشت تورم پیشانی از بین می رود.
روز هفتم بعد ازکاشت حتما باید محل کاشت را به طور کامل شستشو کنید. برای اینکه پوسته ها به راحتی از روی پوست جدا شود، بهتر است یک تا دو ساعت روی محل کاشت گاز خیس بگذارید و پس از دو ساعت که پوسته ها نرم تر شدند، زیر دوشِ مستقیمِ آبِ گرم با استفاده ازشامپو دست بکشید تا تمام پوسته ها از بین بروند.
حتما موقع شستشو مقداری تار مو با پوسته ها از روی محل کاشت جدا می شوند که جای هیچ نگرانی نیست.پیاز مو داخل پوست باقی می ماند و بعد از چند ماه، رشد طبیعیِ موهایِ دائمی شروع خواهد شد.
پس از شستشوی کامل در روز هفتم، در روزهای بعد از کاشت می توانید طبق عادت همیشگی دوش بگیرید. روش خاصی برای شستشو مو و فواصل آن وجود ندارد. چرب بودن یا نبودن پوست سر ارتباطی به کاشت موو نتیجه آن ندارد. لازم است موقع استحمام حتما پوست سر را کامل با کشیدن دست زیر دوش بشویید و محل کاشت کاملا تمییز باشد در غیر اینصورت ممکن است در محل کاشت جوش های سرسفیدی ایجاد شود که نتیجه کاشت مو را ضعیف خواهد کرد.


بیشتر بدانیم
آیا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو ضرر دارد؟


هیچ روش خاصی برای خوابیدن وجود ندارد، فقط توجه کنید که به ناحیه کاشت شده آسیبی وارد نشود. مطلقا نیازی نیست بپهلو و نشسته بخوابید! همانگونه که راحت ترید استراحت کنید.
ریزش موها در هفته های بعد از کاشت کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. بعد از 3 ماه رشد موها به تدریج شروع میشود و برای کسب نتیجه نهایی به 6 تا 8 ماه زمان نیاز دارید.
یک ماه بعد از کاشت، سه ماه بعد از کاشت و پایان ماه ششم پس از کاشت مو در صورت امکان به کلینیک آریان مراجعه کنید و چنانچه امکان مراجعه ندارید عکس های واضح به شماره های کلینیک بفرستید.

👈 در صورت رضایت از پروسه کاشت مو در کلینیک آریان، با معرفی هر یک نفر جهت کاشت مو، از 500 هزار تومان بُن تخفیف برخوردار گردید 👉

.

ارتباط در واتساپ  09353030801   ارتباط در روبیکا 09172542884

در صورتی که مورد اورژانسی ندارید فقط از طریق واتس آپ و یا اپلیکیشن روبیکا با ما در تماس باشید. در اولین فرصت پیام شما جواب داده خواهد شد.
استفاده از مولتی ویتامین و قطره های تقویت کننده در رشد موها و کیفیت بهتر آنها تاثیر گذار است.
اگر امکان انجام مزوتراپی را دارید بعد از ماه چهارم به مدت 4 الی 5 نوبت با فواصل دو تا سه هفته انجام دهید.
برای انجام مزوتراپی می توانید به کلینیک آریان مراجعه کنید.
هرگونه فعالیت بدنی اعم از ورزش های سبک و سنگین، استفاده از کلاه، کوتاه کردن مو در صورت نیاز با استفاده از قیچی و یا ماشین بعد از یک هفته کاملا مجاز است.
پس از یک هفته هیچگونه مراقبت و پرهیز غذایی ندارید، اگرچه استفاده از سبزیجات و میوه توصیه می شود.


ویدئو آموزشی شستشو بعد از کاشت مو

معمولا بعد از انجام کاشت مو ممکن است نواحی کاشته شده کمی کم پشت به نظر برسد یکی از راهکارهای پوشاندن سفیدی این نواحی انجام اسکالپ برای کف سر می باشد .

 

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید