قبل و بعد از کاشت مو به چه مواردی توجه کنیم؟

توصیه ها و مراقبت های قبل وبعد از کاشت مو

برای داشتن یک تجربه موفق از کاشت مو بهتر است قبل از کاشت مو و حتی بعد از کاشت نیز مراقبت هایی از لحاظ تغذیه، مصرف دارو، استراحت داشته باشید.


مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو

توصیه های قبل از عمل کاشت مو :

1-تمامی داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند از یک هفته قبل باید قطع شوند مثل آسپرین،  ویتامین E و خواراکی هایی مانند سیر و جینسینگ.

2-توقف استفاده از داروهایی مثل آسپرین ، وارفارین یا پلاویکس نیازمند مشاوره و اجازه پزشک معالج است .

3-شب قبل از عمل باید خوب استراحت کرده و صبحانه کامل خورده باشید ، استفاده از مشروبات الکلی از دو روز قبل  از عمل موجب افزایش خونریزی در زمان کاشت می شود.

4-صبح روز عمل باید دوش بگیرید و پیراهنی را بپوشید که از جلو با دکمه بسته شود .


توصیه های بعد از عمل کاشت مو :

بسته به اینکه جراحی پیوند مو به چه روشی انجام گرفته باشد مراقبت های پس از آن متفاوت است اما بعضی مراقبت ها شامل کلیه روش ها می شود .

1-آنتی بیوتیک خوراکی تا یک هفته بعد از عمل باید مرتب استفاده شود .

2-ناحیه برداشت مو لازم است بعد از روز اول تا یک هفته مرتب با شامپوی ملایم شستشو شود و روی آن پماد ترمیم کننده استفاده گردد.

3-ناحیه کاشت مو در جلوی سر تا سه روز نیازی به شستشو ندارد و پس از آن در روزهای چهار الی ششم بعد از کاشت روزی یکبار با اسپری آب و شامپو بدون کشیدن دست شستشو شود .

4-روز هفتم بعد از کاشت مو لازم است شستشوی کامل انجام شود . برای این کار باید کف شامپو را به مدت یک ساعت در روی ناحیه کاشت قرار داد تا لخته های خون کاملا نرم شوند و پس از آن زیر دوش با آب ولرم با کشیدن دست به آرامی شستشو شوند تا تمامی پوسته ها از ناحیه کاشت شده برداشته شوند .

5-بعد از شستشوی کامل سر و برداشته شدن پوسته ها از ناحیه کاشت بر حسب عادت هر فرد ممکن است روزانه یا یک روز در میان سر را شستشو دهد .

6-برای انجام ورزش و فعالیت های بدنی بعد از یک هفته ممانعت خاصی وجود ندارد و برخی توصیه ها مبنی بر پرهیز از فعالیت ها ورزشی تا چند ماه غیر علمی و بی پایه است .

7-چنانچه لازم است به دلایل شغلی ساعت های طولانی در معرض آفتاب باشید پس از شستشوی کامل می توانید از کلاه استفاده کنید .

8-استفاده از مولتی ویتامین های دارای زینک و ویتامین های گروه B تا چند ماه بعد از کاشت در رشد موها موثر است .

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید