بلفاروپلاستی – پف پلک

بلفاروپلاستی و پف پلک در شیراز

جراحی بلفارو پلاستی شامل برداشتن ظریف پوستهای اضافه و تنظیم چربیهای داخل پلک میباشد . می توان دو پلک فوقانی را  با هم و پلکهای تحتانی را با هم جراحی کرد ولیکن اکثراً  پف پلکهای فوقانی و پایین بصورت همزمان عمل می شوند.


جراحی پلک (بلفاروپلاستی) چیست؟

این یک جراحی پلاستیک با هدف اصلاح عیوب پلک ها (بالا و/یا پایین) و بهبود زیبایی ناحیه چشم است. در حین جراحی، بافت‌های اضافی مانند پوست و چربی برداشته می‌شوند و بافت‌های عضلانی و تاندون‌ها تقویت می‌شوند تا مشکلات عملکردی و زیبایی اطراف چشم برطرف شود و ظاهر زیبایی چشم بهبود یابد.


کاندیدای بلفاروپلاستی چه کسانی هستند؟

اکثریت بزرگ (بیش از 90٪) کاندیدهای جراحی 40 سال یا بیشتر هستند. احساس سنگینی پلک‌ها و چشم‌ها، مشکل در باز کردن چشم‌ها، احساس خستگی یا غمگینی چشم‌ها به دلیل افتادگی، افتادگی و/یا تورم پلک‌های بالا و پایین معمولی است. ممکن است سردرد در اثر فعال شدن بیش از حد عضله پیشانی برای جبران وزن اضافی پلک ها ایجاد شود. در برخی موارد، انگیزه بیماران برای جراحی یک اختلال عملکردی است. گاهی اوقات تمایل به بهبود زیبایی ظاهری غمگین و جوانسازی ناحیه چشم وجود دارد. و در بخش بزرگی از بیماران این مشکل ترکیبی است - عملکردی، پزشکی و زیبایی.


نوع بیهوشی در بلفاروپلاستی چیست؟

این عمل معمولاً با بی حسی موضعی و تحت آرامبخشی انجام می شود. متخصص بیهوشی داروهای آرامبخش را از طریق ورید تجویز می کند و پس از آرام شدن بیمار، انفیلتراسیون زیر جلدی با تزریق لیدوکائین برای بی حسی موضعی انجام می شود. بیمار در حین عمل به تنهایی نفس می کشد. در مراحل پیشرفته جراحی پلک فوقانی، زمانی که از او خواسته می شود به بالا، پایین و به طرفین نگاه کند تا اطمینان حاصل شود که تقارن روی میز به دست می آید، مطلوب است که با او همکاری شود. آرام بخش را می توان در طول جراحی پلک پایین عمیق تر کرد.


عمل چه مدت طول می کشد و تا بهبودی پلک پس از بلفاروپلاستی چقدر زمان می برد؟

جراحی بین یک تا دو ساعت طول می کشد. معمولا بعد از حدود شش هفته از جراحی می توانید نتیجه نهایی را ببینید. تورم باقی مانده خفیف همچنان می تواند در بافت های ظریف اطراف چشم باقی بماند، اما چشم ها شاداب تر، پرانرژی تر، هوشیارتر و ظاهری جوان تر به نظر می رسند.


 آیا بیمه درمانی هزینه  جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) را پرداخت می کند؟

قاعدتاً بیمه‌های درمانی هزینه جراحی را پرداخت نمی‌کنند، زیرا در سبد سلامت قرار ندارند. در عین حال، اگر با معاینه چشم پزشک مشخص شد که اختلال بینایی به دلیل موقعیت پلک های بالایی وجود دارد، و/یا اگر این مورد را در نمودار میدان بینایی اثبات کرد - می توانید تلاش کنید تا تعهدی را دریافت کنید. جراحی برای پزشکان با هماهنگی بیمه پزشکی. اغلب از بیمه شده خواسته می شود که برای نشان دادن مشکل، عکسی از صورت و پلک ها را به بیمه ارائه دهد، یا در مقابل پزشک مورد اعتماد بیمه حاضر شود و قضاوت کند که آیا مشکل پلک پزشکی کاربردی است و صرفاً زیبایی شناختی نیست. در مورد جراحی پلک پایین - از آنجایی که در بینایی اختلال ایجاد نمی کند - یک جراحی زیبایی محسوب می شود.


باید و نباید ها بعد ازبلفاروپلاستی

در دو یا سه روز اول پس از جراحی استراحت و خنک کردن پلک ها توصیه می شود. هنگام خواب بهتر است روی دو یا سه بالش دراز بکشید تا در اثر نیروی جاذبه، تورم و خونریزی جذب شده و از پلک ها به ناحیه گونه ها پایین بیاید. در دو هفته پس از جراحی باید از فعالیت بدنی طولانی مدت، بلند کردن بارهای سنگین و خم شدن خودداری کنید تا باعث خونریزی نشود. برای جلوگیری از عفونت، پماد آنتی بیوتیک بزنید و ناحیه پلک را تمیز نگه دارید.


شاخص های موفقیت در جراحی پلک ( بلفاروپلاستی) چیست ؟

رضایت خوب بیمار از نتایج جراحی یک دستاورد مهم مورد نیاز است. از شاخص های موفقیت در جراحی پلک بالا می توان به سطح خوب پلک ها، تقارن خوب بین دو طرف و کانتور زیبا و گرد پلک ها اشاره کرد. در پلک پایین هدف رسیدن به حالت مناسب و ظاهری زیبا و صاف و بدون تورم پلک است. هماهنگی انتظارات در یک مکالمه باز در سطح چشم قبل از جراحی بسیار مهم است. ما بیماران زیادی را ملاقات می کنیم که از ظاهر خود راضی نیستند و پس از جراحی لیفت پلک بالا و/یا پایین - دوباره احساس زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس می کنند.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید