علت پوسته شدن سر بعد از کاشت مو چیست؟

علت پوسته شدن سر بعد از کاشت مو چیست؟

اگر به تازگی اقدام به کاشت مو کرده اید، یا قصد دارید در آینده ای نزدیک، این کار را انجام دهید. با ما در این مقاله همراه باشید. زیرا قرار است در این مقاله به یکی از مهم ترین دغدغه های افراد پس از کاشت مو بپردازیم. به همین منظور می خواهیم توضیحاتی را درباره ی پوسته شدن سر بعد از کاشت مو ارائه دهیم.


نگاهی به پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

پوسته شدن سر بعد از کاشت مو، معمولا اتفاقی طبیعی می باشد. به این معنا که به سبب بالا بودن میزان زخم ها، ممکن است سر دچار پوسته پوسته شدن بشود. اما برای اینکه بتوانید، اقدام مناسبی در جهت رفع این مشکل انجام دهید، بهتر است، با آن بیشتر آشنا شوید. به همین منظور در ادامه به مهم ترین دلایل بروز این مشکل و نیز بهترین اقدامات جهت برطرف نمودن آن خواهیم پرداخت.

پوسته پوسته شدن سر


منظور از پوسته شدن سر بعد از کاشت مو چیست؟

به سبب برش هایی که روی پوست سر جهت کاشت فولیکول جدید ایجاد می شود، ، پوسته هایی روی سر به وجود می آیند. این مشکل یکی از مشکلات رایج آن دسته از افرادی می باشد که اقدام به کاشت مو نموده اند.

پوسته پوسته شدن سر پس از عمل کاشت مو، یک فرآیند طبیعی است


مهم ترین علل پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

مهم ترین علل پوسته شدن سر بعد از کاشت مو را می توان در چند عامل خلاصه کرد. در ادامه به مهم ترین علل اشاره خواهیم کرد:

خشکی زخم ها و تبدیل زخم ها به پوسته

به هنگام کاشت مو، سوراخ هایی روی سر افراد ایجاد خواهد شد. این سوراخ ها کم کم به زخم تبدیل می شوند. زخم ها پس از مدتی خشک خواهند شد. این خشکی در نهایت به پوسته پوسته شدن سر منجر خواهد شد.

  • تزریق داروی بی حسی، یکی از عوامل پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

از دیگر عللی که می تواند مشکل پوسته شدن سر بعد از کاشت مو را ایجاد نماید، تزریق داروی بی حسی می باشد. البته این مشکل برای برخی از افراد احتمال وقوع بیشتری دارد. به این معنا که آن دسته از افرادی که دارای پوست خشکی می باشند، هنگامی که در معرض تزریق داروی بی حسی قرار می گیرند، پوست سرشان واکنش بیشتری نشان می دهد و بیشتر دچار پوسته خواهند شد.

 

  • منافذ باز پوست و خروج مایعات از این منافذ

پوسته شدن سر بعد از کاشت مو، ممکن است به دلیل دیگری نیز برای افراد ایجاد شود. گاهی پس از کاشت مو، مایعاتی از منفذهای باز پوست، خارج می گردند. این مایعات، هنگامی در معرض هوا قرار می گیرند، خشک می شوند و همین امر سبب پوسته پوسته شدن سر خواهد شد.

 

  • عدم رطوبت کافی و کم آبی یکی از عوامل پوسته شدن سر بعد از کاشت مو

از علل مهم دیگر پوسته شدن سر بعد از کاشت مو می توان به کم آبی اشاره کرد. هر چقدر که حفظ رطوبت موها سبب دستیابی به نتیجه ی مطلوب پس از کاشت مو می شود، به همان میزان کم آبی نیز به موها آسیب می زند. به این صورت که کم آبی، هم سبب شکنندگی بیشتر فولیکول های مو می گردد و مشکلات زیادی را برای رشد و تثبیت موها ایجاد می کند و هم کم آبی موجب خشکی پوست سر خواهد شد و پوسته های سر را افزایش می دهد.

 

  • کمبود انواع ویتامین

از دیگر عوامل نیز می توان به کمبود ویتامین اشاره کرد. بررسی ها نشان داده است که کمبود ویتامین سبب خشکی پوست سر و در نهایت پوسته پوسته شدن آن می گردد.

 

  • افزایش بی رویه ی میزان شست و شوی سر

برقراری تعادل، اصل بنیادی و بسیار مهمی می باشد. این تعادل را باید در میزان و تعداد دفعات شست و شوی سر رعایت نمایید. اگر بیش از حد سر را شست و شو دهید، پوسته های سر نیز افزایش پیدا می کنند.


آیا پوسته شدن سر بعد از کاشت مو با ریزش مو همراه است؟

این سوال را می توان یکی از مهم ترین سوالات و دغدغه های افراد پس از پوسته شدن سر بعد از کاشت مو دانست. هنگامی که این پوسته ها می ریزند، موهای کاشته شده نیز دچار ریزش خواهند شد. اما به هیچ وجه نگران نباشید. این مرحله کاملا طبیعی است. زیر فولیکول های جدید از بین نرفته اند و زیر پوست شما حضور دارند و زنده هستند. برای همین پس از گذشت 3 الی 4 ماه دوباره موها رشد خود را آغاز می کنند.


مهم ترین اقدامات پس از پوسته شدن سر

یکی از مواردی که سبب دستیابی به نتیجه ی مطلوب می گردد، این است که شما بدانید پس از پوسته شدن سر بعد از کاشت مو، چه اقداماتی انجام دهید. در ادامه به چند اقدام کاربردی و مهم اشاره خواهیم کرد:

  • همین اول کار بگوییم که به هیچ وجه اقدام به کندن پوسته های سر نکنید. زیرا بررسی ها نشان داده است که این کار تأثیر بسیار نامناسبی در فرایند کاشت مو دارد.
  • با مشورت متخصص، پس از گذشت 72 ساعت از کاشت مو، موهایتان را با شامپو مناسب شست و شو دهید.
  • یکی دیگر از اقدامات مهم و نتیجه بخش جهت رفع پوسته شدن سر بعد از کاشت مو این است که سرتان را با آب و روغن بچه خیس کنید.
  • شما می توانید جهت تمیز کردن سر، به آرامی روی سر خود دست بکشید تا پوسته ها کمتر شوند.

در صورتی که پوسته شدن سر بعد از کاشت مو ادامه داشت و شما را اذیت می کرد، می توانید با پزشک خود مشورت نمایید. در این مواقع معمولا پزشک اسپری مخصوص به شما خواهد داد.


برای رهایی و درمان پوسته شدن سر پس از کاشت مو چه باید کرد؟

جهت رفع پوسته شدن سر بعد از کاشت مو می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

  • هفته ی نخست پس از کاشت مو به این پوسته ها دست نزنید.
  • پس از گذشت یک هفته و با مشورت پزشک، می توانید این پوسته ها را به آهستگی زیر آب ماساژ دهید.
  • اجازه دهید که پوسته ها خشک شوند. در صورت بروز خونریزی حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • توجه داشته باشید که اگر پوسته ها را تمیز نکنید، راه های تنفسی پوست مسدود خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق و جهت رفع و درمان این پوسته ها، نکات مطرح شده را به خوبی اجرا نمایید.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید