چین و چروک روی صورت

چین و چروک روی صورت

چین و چروک‌ها، بخش طبیعی پیری پوست هستد که بیشتر در پوست‌های در معرض آفتاب مانند صورت، گردن، دست‌ها و ساعد ظاهر می‌شوند. اگرچه ژنتیک عمدتاً ساختار و بافت پوست را تعیین می کند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل اصلی چین و چروک است، به خصوص برای افرادی که پوست روشن دارند. آلاینده ها و سیگار کشیدن نیز در ایجاد چین و چروک نقش دارند.


چین و چروک‌ها، بخش طبیعی پیری پوست هستد که بیشتر در پوست‌های در معرض آفتاب مانند صورت، گردن، دست‌ها و ساعد ظاهر می‌شوند. اگرچه ژنتیک عمدتاً ساختار و بافت پوست را تعیین می کند، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل اصلی چین و چروک است، به خصوص برای افرادی که پوست روشن دارند. آلاینده ها و سیگار کشیدن نیز در ایجاد چین و چروک نقش دارند. اگر چین و چروک‌هایتان شما را آزار می‌دهد، گزینه‌های بیشتری برای کمک به صاف کردن آن‌ها یا کمتر دیده شدن آن‌ها دارید. داروها، تکنیک های بازسازی پوست، پرکننده ها و جراحی در صدر فهرست درمان های موثر چین و چروک قرار دارندکه مادر کلینیک آریان جدید ترین و بهترین روش های جواسازی راارایه می دهیم.


علائم

چین و چروک های عمیق روی گردن

چروک‌های عمیق و درشت

چین و چروک

همان خطوط و چین هایی هستند که در پوست شما ایجاد می شوند. برخی از چین و چروک ها می توانند به شکاف یا شیارهای عمیق تبدیل شوند و ممکن است به خصوص در اطراف چشم، دهان و گردن شما قابل توجه باشند


علل ایجاد چی  چروک در مراجعین کلینیک آریان

چین و چروک ها توسط ترکیبی از عوامل ایجاد می شوند - برخی از آنها را می توانید کنترل کنید، برخی دیگر را نمی توانید:

سن. با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند و شکننده تر می شود. کاهش تولید روغن های طبیعی، پوست شما را خشک می کند و باعث می شود پوست چروکیده تر به نظر برسد

که دراین رابطه استفاده ازمزوژل های ابرسا ن که درکلینیک آریان استفاده می شود بسیارکمک کننده است .

چربی در لایه های عمیق تر پوست شما کاهش می یابد. این باعث شل شدن و افتادگی پوست و خطوط وایجاد شکاف های برجسته تر می شود.

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV)

اشعه ماوراء بنفش، که روند طبیعی پیری را سرعت می بخشد، علت اصلی چین و چروک زودرس است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، بافت همبند پوست شما - رشته های کلاژن و الاستین را که در لایه عمیق تر پوست (درم) قرار دارند، تجزیه می کند.

بدون بافت همبند حمایت کننده، پوست شما قدرت و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. سپس پوست شروع به افتادگی و چروک شدن زودرس می کند.

سیگار کشیدن. سیگار می تواند روند طبیعی پیری پوست شما را تسریع کند و به چین و چروک کمک کند. این ممکن است به دلیل اثر سیگار بر روی کلاژن باشد

حالت های تکراری صورت. حرکات و حالات صورت، مانند چرت زدن یا لبخند زدن، منجر به خطوط ظریف و چین و چروک می شود. هر بار که از عضله صورت استفاده می کنید، یک شیار در زیر سطح پوست ایجاد می شود. و با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند به جای خود بازگردد. این شیارها سپس به ویژگی های دائمی روی صورت شما تبدیل می شوند.


جلوگیری

در اینجا چند نکته برای محافظت از پوست و به حداقل رساندن چین و چروک آورده شده است:

از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. زمان سپری کردن در معرض نور خورشید را محدود کنید، مخصوصاً ظهر، و همیشه از لباس های محافظ مانند کلاه لبه پهن، پیراهن آستین بلند و عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین در تمام طول سال و در خارج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم ضدآفتاب را سخاوتمندانه بمالید و هردوساعت یکبار تمدید کنید و ازحداقل spf 30استفاده کنید.

از محصولات دارای ضد آفتاب داخلی استفاده کنید. هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست، آنهایی را انتخاب کنید که دارای ضد آفتاب با طیف وسیع هستند - به این معنی که هم اشعه های UVA و هم UVB را مسدود می کند.

پوست خودرامرطوب کنید. پوست خشک باعث چروک شدن سلول های پوست می شود که می تواند منجر به خطوط و چین و چروک های زودرس شود. مرطوب کننده آب را در پوست شما به دام می اندازد، که به پوشاندن خطوط و چین های ریز کمک می کند. قبل از اینکه متوجه بهبودی در پوست خود شوید، ممکن است چند هفته استفاده منظم از محصول طول بکشد.

سیگار نکش حتی اگر سال‌ها سیگار می‌کشید یا به شدت سیگار می‌کشید، باز هم می‌توانید رنگ و بافت پوست خود را بهبود ببخشید و با ترک سیگار از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین های خاصی در رژیم غذایی شما به محافظت از پوست شما کمک می کند. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات خوب است

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید