کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی)

کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) مزایا و معایب

یکی از مسائلی که بسیاری از مردم دنیا در حوزه سلامت و زیبایی با آن روبرو هستند، ریزش مو می باشد که حدود یک سوم از جمعیت جهان را درگیر خود کرده است. برای افرادی که مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده اند و امکان استفاده از بانک مو را ندارند، راهی جز کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) نمی ماند.


کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی)

*این روش صرفا برای اصلاع رسانی است و در کلینیک آریان آنجام نمیشود*

یکی از مسائلی که بسیاری از مردم دنیا در حوزه سلامت و زیبایی با آن روبرو هستند، ریزش مو می باشد که حدود یک سوم از جمعیت جهان را درگیر خود کرده است. البته ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است اما اگر بیشتر از این تعداد باشد، غیر طبیعی است و باید به فکر چاره بود. البته ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است اما اگر بیشتر از این تعداد باشد، غیر طبیعی است و باید به فکر چاره بود. عواملی که بیشترین تاثیر را در ریزش مو می گذارند شامل ژنتیک، آلودگی هوا، آب دارای املاح زیاد، استرس و رژیم غذایی نامناسب است. 

برای افرادی که مقدار زیادی از موهای خود را از دست داده اند و امکان استفاده از بانک مو را ندارند، راهی جز کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) نمی ماند. در این مقاله می خواهیم شما را با کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) آشنا کنیم و از مزایا و معایب آن سخن بگوییم.

کاشت مو به روش hrt

کلینیک کاشت مو آریان

 

روش HRT (اچ آر تی) چگونه است؟

اگر به هر دلیلی امکان برداشت گرافت های طبیعی از سر فرد وجود نداشته باشد، از کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) استفاده می گردد. در این روش فولیکول های لازم برای پیوند مو به صورت مصنوعی تولید می شود. پزشک معالج پارامترهایی مانند جنس و رنگ مو را مورد بررسی قرار می دهد و آنچه ساخته می شود کاملا متناسب با چهره و دیگر موهای فرد گیرنده است. نتیجه کاشت مو HRT چیزی مانند کلاه گیس است که روی پوست سر چسبانده می شود. 
تارهای موی تولید شده با این روش برخلاف گرافت های طبیعی، امکان رشد ندارند و اندازه آن ها همواره ثابت می باشد. همچنین اگر یک بازه یکساله را در نظر بگیرید، بیش از نیمی از موهایی که به روش HRT کاشته شده می ریزد و نیاز به ترمیم دوباره دارد. بنابراین برای کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) باید هزینه های ترمیمی و کاشت مجدد مو را نیز در نظر بگیرید.

کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی)

کلینیک آریان


مراحل کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی)

همانطور که اشاره کردیم در این روش بجای گرافت های طبیعی از گرافت های مصنوعی برای کاشت مو استفاده می شود. جنس این گرافت ها از نوعی پلیمر است که به آن ها گرافت ترانس درمال نیز گفته می شود. گرافت های مصنوعی ضخامتی در حدود 35 صدم میلی متر دارند و در ساخت آن ها تلاش می شود که حداکثر شباهت به موی طبیعی انسان را داشته باشند.

یکی از مهمترین مراحل کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) مطابقت دادن ساختار موی مصنوعی با تار موهای طبیعی فرد است. این مرحله در نتیجه کاشت مو و رضایت شخص گیرنده بسیار موثر است، زیرا اگر موهای ساخته شده شباهتی با موهای شخص نداشته باشد، ظاهری غیر طبیعی برای او ایجاد می کند.

یکی از مهمترین مراحل کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) مطابقت دادن ساختار موی مصنوعی با تار موهای طبیعی فرد است. این مرحله در نتیجه کاشت مو و رضایت شخص گیرنده بسیار موثر است، زیرا اگر موهای ساخته شده شباهتی با موهای شخص نداشته باشد، ظاهری غیر طبیعی برای او ایجاد می کند.

به همین خاطر با استفاده از اسکن دیجیتال، رنگ، ضخامت، حالت و جنس موی متقاضی مشخص می گردد و گرافت های مصنوعی که با این مشخصات انطباق دارد، طبق تراکم تعیین شده، ساخته می شود.

کاشت مو HRT

کلینیک کاشت مو آریان

مرحله بعد، اجرای کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) است. اولین اقدام در این مرحله پاکسازی قسمتی از سر می باشد که قرار است موی مصنوعی در آنجا کاشته شود. این کار باعث می گردد که تارهای مصنوعی به بهترین شکل روی سر قرار گیرند و احتمال ریزش آن ها کم شود. در مرحله آخر، پزشک متخصص شروع به چسباندن گرافت های مصنوعی در نقاط مشخص شده می کند. تمام مراحل کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) در یک جلسه انجام می گردد و پس از اتمام کاشت، فرد گیرنده هیچ محدودیتی در فعالیت های روزمره خود نداشته و نیاز به ماندن در خانه و استراحت ندارد.


بیشتر بخوانید...


مزایای کاشت مو HRT

  • این روش برای افرادی که بانک موی کافی برای کاشت موی طبیعی ندارند مناسب است. کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) روشی غیر تهاجمی می باشد و هیچگونه برش بر روی پوست سر ایجاد نمی شود. بنابراین از خونریزی، بخیه، تورم و کبودی خبری نیست.
  • در صورتی که فرد گیرنده، از نتیجه کار راضی نباشد، به راحتی می توان گرافت های موی مصنوعی را برداشت.
  • برای افرادی که دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت هستند و نمی توانند به روش طبیعی پیوند مو انجام دهند، از این روش استفاده می کنند که یکی از مهم ترین مزایای کاشت مو HRT محسوب می شود.
  • به بی حسی موضعی نیاز ندارد.
  • می توان تراکم مو را در آینده افزایش داد.
  • کلیه مراحل کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) در یک جلسه انجام می گردد و فرد پس از خارج شدن از کلینیک می تواند به زندگی عادی خود باز گردد.

کاشت مو HRT

کاشت مو به روش hrt

 

عوارض کاشت مو HRT

این روش معمولا عوارض خاصی ندارد اما برخی افراد مواردی را به عنوان عوارض کاشت مو HRT گزارش کرده اند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • امکان تجمع قارچ و ایجاد عفونت به علت چربی موجود در پوست سر و تعریق یکی از عوارض کاشت مو HRT است.
  • ممکن است روی پوست سر به علت بکار بردن موادی که برای چسباندن موی مصنوعی استفاده می شود، احساس خارش ایجاد گردد.
  • احتمال بروز قرمزی و حساسیت های پوستی وجود دارد.

بیشتر بخوانید...


هزینه کاشت مو HRT

یکی از سوالاتی که متقاضیان پیوند مو می پرسند، هزینه کاشت HRT است. هزینه این روش از هزینه کاشت موی طبیعی مثل FIT گران تر می باشد. همچنین مدتی پس از کاشت، بخشی از موهای مصنوعی می ریزد و نیاز به ترمیم و شارژ مجدد دارد. بنابراین متقاضی کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) علاوه بر هزینه اولیه لازم است تا به صورت دوره ای مبلغی را بایت ترمیم موهای خود پرداخت نماید.

هزینه کاشت مو HRT به تراکم موها و تعداد گرافت های مورد استفاده در این روش وابسته است. همچنین موهای بلند نسبت به موهای کوتاه هزینه بیشتری دارند. از دیگر عواملی که بر هزینه کاشت مو به روش HRT (اچ آر تی) تاثیر می گذارد، استفاده از رنگ خاص مو، ضخامت و جنس مو می باشد. همچنین اعتبار کلینیک کاشت مو و تخصص فردی که این عمل را انجام می دهد می تواند در مبلغی که فرد باید پرداخت کند، موثر باشد.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید