مرکز لیزر

خدمات لیزر مو در شیراز

اگر می خواهید از شر موهای ناخواسته رها شوید لیزر می تواند از بهترین انتخاب ها باشد .لیزر یکی از پر طرفدارترین و معمول ترین پروسیجرهای زیبایی است .در این روش نور با شدت زیاد به فولیکول های مو تابیده می شود .


لیزر موهای زائد

اگر می خواهید از شر موهای ناخواسته رها شوید لیزر می تواند از بهترین انتخاب ها باشد .لیزر یکی از پر طرفدارترین و معمولترین پروسیجرهای  زیبایی است .در این روش نور با شدت زیاد به فولیکول های مو تابیده می شود . رنگدانه هایی که در ریشه های مو وجود دارد این نور شدید را جذب می کنند و حرارت ایجاد شده در اثر جذب نور موجب از بین رفتن ریشه مو می شود .لیزر برای از بین بردن موها در نواحی لب ,صورت ,ساق پا ,کمر, سینه خط مایو و غیره کاربرد دارد . نور لیزر به طور اختصاصی فقط رنگدانه های موجود در فولیکول ها را هدف قرار میدهد و به بافت های اطراف آن هیچگونه صدمه ای وارد  نمی کند . تفاوت رنگ بین پوست و مو مهم است هر چه این تفاوت بیشتر باشد ( مثلا" در پوست سفید و موهای مشکی) انجام لیزر موثر تر و بی خطر تر است .

هر پالس از لیزر که در کسری از ثانیه تابیده می شود تعداد بسیار زیادی از فولیکول ها را در یک زمان از بین می برد .نواحی کوچک مانند لب صورت پشت گردن را می توان در مدت چند دقیقه لیزر کرد .در صورتی که برا لیزر کل بدن ممکن به چند ساعت وقت نیاز باشد .بسیاری از مراجعین ممکن است بعد از سه الی هفت جلسه متوالی برای همیشه از شر موهای زائد راحت شوند . کار با دستگاههای لیزر نیاز به آموزش دارد و استفاده از آن توسط فردی که آموزش لازم را ندیده است ممکن است منجر به عوارض غیر قابل بازگشت شود .


آماده شدن برای انجام لیزر

کار با دستگاه لیزر نیاز به آموزش دارد قبل از هر چیز مطمئن شوید به محلی مراجعه کرده اید که اطلاعات لازم در خصوص این امر را داشته باشند .اگر تصمیم به انجام لیزر دارید باید از چند هفته قبل از موم (wax) یا دستگاههایی مو کن استفاده نکرده باشید چونکه هدف لیزر فقط ریشه  های مواست .دستگاههای مو کن ریشه های مو را که می تواند هدف لیزر باشد از  پوست خارج میکنند .هم چنین چند هفته قبل و بعد از لیزر از قرار گیری در معرض آفتاب شدید پرهیزشود .تنظیمات لیزر براساس رنگ, ضخامت مو , رنگ پوست و همچنین ناحیه مورد نظر صورت میگیرد .لازم است چشم ها بطور کامل پوشیده شوند و ناحیه ای که قرار است لیزر شود باید خنک باشد تا حرارت لیزر آسیب کمتری به نواحی اطراف برساند .

پرتو لیزر در کسری از ثانیه به پوست تابیده می شود و واکنش پوست به لیزر تابیده شده بررسی می شود و بر اساس آن ممکن است تنظیمات مجددی بر روی دستگاه انجام شود .

بعد از انجام لیزر از کیسه یخ و سپس ازکرم های ترمیم کننده و ضد التهاب استفاده کنید.نوبت بعدی  لیزر ممکن است یک تا یک و نیم ماه بعد باشد .

جلسات لیزر تا زمانی که رشد موها بطور کلی متوقف شود ادامه یابد .

اگر چه لیزر می تواند رشد موها را بطور  موثر به تعویق اندازد اما معمولا منجر به از بین بردن دائمی موها نمی شود .در درمان اولیه چندین جلسه لیزر نیاز است و پس از آن نیز هر از چندی ممکن است تعدادی جلسات به عنوان درمان نگدارنده مورد نیاز باشد.

 


بعد از لیزر

یکی دو روز بعد از لیزر پوست به حالت آفتاب سوخته دیده خواهد شد .کمپرس سرد و ترمیم کننده به درمان آن کمک میکند .اگر صورت شما لیزر شده است بعد از دو روز می توانید از مواد آرایشی مطمئن که حساسیت ایجاد نمیکند استفاده کنید مگر اینکه تاولی در پوست ایجاد شده باشد .در یک ماه آینده تا نوبت بعدی لیزر حتما از ترمیم کننده استفاده کنید .تاول به ندرت ممکن است ایجاد شود مگر در افرادی با پوست تیره و درمان آن فقط مراقبت است تا عفونتی ایجاد نشود . سایر عوارض مثل قرمزی تورم به ندرت ایجاد می شود و همگی به تدریج از بین میروند تغییر رنگ پوست بسیار نادر است به شرطی که لیزر به درستی انجام شده باشد .


مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد

1) در صورت وجود هر نوع بیماری پوستی قبل از انجام لیزر حتما پزشک کلینیک را مطلع نمائید.
2) پس از انجام لیزر تا چند روز از قرار گرفتن در معرض آفتاب  خودداری فرمائید و یا از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
3) استفاده از سونا 3 الی 4 روز پس از انجام لیزر ممنوعیت دارد.
4) تا سه روز پس از انجام لیزر از کرم ترمیم کننده استفاده کنید.
5) در فواصل بین نوبت های لیزر از تیغ استفاده نمائید. استفاده از وکس و موم و یا هر عمل دیگری که مو را از ریشه بیرون می آورد، از دو هفته قبل از انجام لیزر ممنوع است.
6) قرمزی و تورم در ناحیه لیزر طبیعی است و نیازی به درمان ندارد.
7) ریزش موهای لیزر شده یک تا دو هفته پس از انجام لیزر اتفاق می افتد.
8) پس از لیزر از مواد تحریک کننده پوست مثل کرم های لایه بردار، ضد آکنه و یا ژل های مسکن استفاده نکنید.
9) تا یک روز پس از لیزر از شستشوی ناحیه لیزر شده خودداری نمایید.


انواع لیزر

مهمترین ویژگی در لیزر موهای زائد طول موج آن است که انواع لیزر براساس این طول موج طبقه بندی می شوند .

مثلا" لیزر الکساندرایت طول موج 755 نانومتر و لیزر Nd-yag  طول موج 1064 نانومتر را دارد .

طول موج 755 نانومتر بیشترین جذب را در رنگدانه های ملاتین دارد که همان رنگدانه هایی است که رنگ مو را تعیین میکند .ملاتین در موهای مشکی بسیار زیاد است و هر چه مو روشن تر باشد یعنی مقدار ملاتین آن کمتر است . این رنگ دانه در پوست نیز وجود دارد .در پوست های تیره تر مقدار ملاتین بیشتر است .پس اگر در افراد با پوست تیره از لیزر الکساندرایت استفاده کنید علاوه بر موها پوست نیزنور را جذب می کند و موجب سوختگی می شود .

لیزر اختصاصی برای پوست های روشن لیزر الکساندرایت و لیزر مناسب برای پوست های تیره Nd –yag است .

در کلینیک آریان از برترین برندهای لیزر الکساندرایت مثل لیزر Candela  و Cutera استفاده میشود که هر دو ساخت آمریکا و با حداقل عوارض ناخواسته هستند .    

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید