مراقبت از پوست بعد از لیزر مو زائد

بعد از لیزر مو زائد چطور از پوست مراقبت کنیم؟

عوارض جدی ناشی از لیزر موهای زائد نادر است، اما اگر شروع به تاول زدن یا افزایش درد کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر ناحیه تحت درمان پس از 3 روز همچنان قرمز، متورم یا حساس است، باید با پزشک خود صحبت کنید.


نحوه مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک گزینه محبوب برای افرادی است که از اپیلاسیون، موچین یا تراشیدن موهای ناخواسته بدن خسته شده اند. در سال‌های اخیر، این عمل به یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است. پیروی از یک فرآیند ساده مراقبت از پوست، از جمله محافظت از پوست و انتخاب محصولات مناسب، به بهبود سریع و کامل ناحیه تحت درمان کمک می کند.


درمان ناراحتی اولیه بعد از لیزر مو زائد

مراقبت از پوست | لیزر مو زائد در شیراز

1. از کمپرس های یخ یا سرد برای بی حس کردن ناحیه تحت درمان استفاده کنید. پس از لیزر موهای زائد، ممکن است کمی ناراحتی جزئی مانند آفتاب سوختگی خفیف احساس کنید. همچنین ممکن است ناحیه کمی متورم یا قرمز باشد. یخ و کیسه های سرد راه آسانی برای کاهش این درد هستند. می توانید بلافاصله پس از لیزر درمانی از کیسه های یخ یا سرد استفاده کنید، بنابراین آنها را قبل از قرار ملاقات در فریزر قرار دهید.

یخ یا بسته سرد را قبل از استفاده در یک حوله بپیچید. قرار دادن مستقیم بسته بر روی پوست ممکن است باعث تحریک بیشتر شود.

ناحیه تحت درمان را حداقل 3 بار در روز تا 10 دقیقه یخ بزنید تا ناراحتی برطرف شود. قبل از استفاده مجدد از یخ یا بسته سرد حداقل یک ساعت صبر کنید. اگر کیسه یخ را برای مدت طولانی روی آن بگذارید، جریان خون در آن ناحیه را محدود کرده و زمان بهبودی شما را کند می کند.

2. برای تسکین قرمزی یا تورم آلوئه ورا را امتحان کنید. بسیاری از مردم می گویند که آلوئه ورا به کاهش ناراحتی پوست و کاهش قرمزی و تورم کمک می کند. یافتن آن در راهروهای مراقبت از پوست یا ضد آفتاب در داروخانه ها آسان است. مطمئن شوید که ژل آلوئه ورا را در یخچال نگهداری کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در صورت امکان از ژل آلوئه ورا تازه استفاده کنید زیرا موثرتر است.

آلوئه ورا را مستقیماً در ناحیه ای که موهایتان را برداشته اید بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شما شود. پس از شروع خشک شدن ژل، می توانید آلوئه ورا اضافی را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید. با این حال، باقی گذاشتن مقدار کمی آلوئه ورا روی پوست نیز بی خطر است. این روند را 2-3 بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد، قرمزی و تورم از بین برود.

3. اگر کیسه های یخ و آلوئه ورا موثر نیستند از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید. اکثر مردم متوجه می شوند که استفاده از کیسه یخ و استفاده از آلوئه ورا ناراحتی آنها را کاهش می دهد، اما اگر درد ادامه یابد، می توان از مسکن های بدون نسخه (OTC) استفاده کرد.

از مسکن های OTC فقط طبق دستور استفاده کنید. شما فقط باید حدود یک روز پس از لیزر درمانی مسکن مصرف کنید. اگر بعد از 24 ساعت درد ادامه یافت، با پزشک خود تماس بگیرید. مصرف آسپرین پس از لیزر موهای زائد توصیه نمی شود زیرا خون را رقیق می کند و ممکن است زمان بهبودی را افزایش دهد


مراقبت از پوست بلافاصله پس از لیزر موهای زائد

1. ناحیه تحت درمان را از نور خورشید محافظت کنید. نور خورشید ناحیه تحت درمان را تحریک می کند و احتمالاً ناراحتی و قرمزی را بدتر می کند. ساده ترین راه برای جلوگیری از این امر این است که ناحیه تحت درمان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اگر بیرون می روید، مطمئن شوید که محل را با لباس بپوشانید. اگر صورت خود را تحت درمان قرار داده اید، برای محافظت در برابر آفتاب از کلاه استفاده کنید.

تا زمانی که پوست به طور کامل بهبود نیافته و تمام ناراحتی، تورم و قرمزی از بین نرود، باید از منابع مصنوعی اشعه ماوراء بنفش (مانند اتاق‌های برنزه کردن) اجتناب کرد.

حداقل تا دو هفته پس از لیزر درمانی باید از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید اجتناب شود، اما برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی توصیه می کنند که به مدت 6 هفته از نور خورشید دوری کنید.

از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید. مطمئن شوید که کرم ضد آفتاب را مرتباً دوباره استفاده می‌کنید، به خصوص اگر پوستتان خیس یا زیاد عرق می‌کند.

2.از قرار دادن پوست در معرض منابع گرما تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته است خودداری کنید. لیزر درمانی با استفاده از گرما برای از بین بردن فولیکول های مو کار می کند. قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض حرارت اضافی می تواند باعث افزایش تحریک پوست شود. آب گرم، سونا و اتاق بخار همگی باید حداقل 48 ساعت پس از درمان حذف شوند.

می توانید ناحیه تحت درمان را حمام کنید. با این حال، شما باید به آب خنک یا گرم بچسبانید تا به بهبود هر چه سریعتر ناحیه کمک کنید.

3.حداقل تا 48 ساعت پس از درمان از ورزش های شدید خودداری کنید. افزایش دمای بدن از طریق ورزش نیز می تواند ناحیه تحت درمان را تحریک کند. حداقل 48 ساعت قبل از ورزش شدید صبر کنید.

ورزش های ملایم تر، مانند پیاده روی، مشکلی ندارد. فقط سعی کنید از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید.


انتخاب محصولات مناسب پس از درمان

1. ناحیه تحت درمان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید. تمیز نگه داشتن پوست بسیار مهم است. شما باید از یک پاک کننده ملایم یا پاک کننده ای که برای پوست حساس طراحی شده است برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید. شما می توانید به طور معمول دوش بگیرید یا حمام کنید، فقط مطمئن شوید که دمای آب را خنک نگه دارید.

می توانید بعد از درمان 1-2 بار در روز ناحیه تحت درمان را بشویید. اگر به دفعات بیشتر بشویید، ممکن است قرمزی یا ناراحتی را افزایش دهید. پس از 2-3 روز، اگر قرمزی از بین رفت، می توانید به روال عادی پوست خود بازگردید.

2. مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که برای پوست های حساس طراحی شده است. پس از لیزر موهای زائد، پوست شما حساس تر از حد معمول خواهد بود. همچنین احتمالاً احساس خشکی خواهد کرد، به ویژه هنگامی که بهبود می یابد. استفاده از مرطوب کننده طراحی شده برای پوست حساس در ناحیه تحت درمان، احساس خشکی را بدون ایجاد تحریک بیشتر کاهش می دهد.

پس از درمان اولیه می توانید 2 تا 3 بار در روز در صورت نیاز از مرطوب کننده استفاده کنید. فقط مراقب باشید که آن را به آرامی اعمال کنید. با مالش شدید، ناحیه تحت درمان را تحریک نکنید.

از مرطوب کننده های غیر کومدوژنیک استفاده کنید. این به شفاف نگه داشتن منافذ کمک می کند و باعث بهبودی می شود.

3. از آرایش و محصولات پوستی خشن خودداری کنید. اگر موهای صورت خود را برداشته اید، آرایش را نباید انجام دهید زیرا ممکن است پوست را بیشتر تحریک کند. بهتر است پس از درمان تا حد امکان از محصول کمتری روی صورت خود استفاده کنید.

پس از 24 ساعت، اگر قرمزی از بین رفت، می توان آرایش کرد.

همچنین باید از مصرف داروهای موضعی صورت مانند کرم های ضد آکنه اجتناب کنید. پس از 24 ساعت اگر قرمزی از بین رفت، می توانید دوباره از این محصولات استفاده کنید.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید