معرفی بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

مو نقش مهمی در زیبایی دارد. به همین دلیل هم بسیاری از اوقات هنگامی که می خواهند روی جوانی و زیبایی تأکید کنند، به موها و نقش موها اشاره می کنند. خوشبختانه امروزه روش های متعددی برای کاشت مو به وجود آمده است. ما در این مقاله به این روش ها اشاره می کنیم و به بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا خواهیم پرداخت.


آیا بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا وجود دارد؟

بسیاری از افرادی که به کاشت مو اقدام می نمایند، به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستند که بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا کدام روش است؟ به همین دلیل این سوال را می توان یکی از مهم ترین دغدغه های افراد دانست.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا برای همه ی افراد یکسان نیست. زیرا به منظور یافتن بهترین روش، لازم است که معیارها و فاکتورهای متعددی در نظر گرفته شود و بررسی گردد. این معیارها بر اساس وضعیت، شرایط و نیاز افراد سنجیده می شود. بهترین روش را می توان روشی دانست که متناسب با وضعیت حال حاضر موهای شما باشد. به عنوان مثال برخی از روش ها اگرچه جزو روش های بسیار عالی و با کیفیت محسوب می شوند اما ممکن است با توجه به وضعیت و شرایط شما، گزینه مناسبی نباشند. همچنین ممکن است که شما دچار مشکل و بیماری خاصی باشید و برخی روش ها سازگاری چندانی با وضعیت شما نداشته باشند.


مهم ترین و بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا

اگر به دنبال بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا هستید، بهتر است درباره ی روش ها، چگونگی و فرایند کاشت مو بدانید. این آگاهی و شناخت سبب می شود تا در نهایت بتوانید این روش ها را با یکدیگر مقایسه نمایید و بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین خوب است بدانید که برخلاف سال ها پیش که روش های بسیار محدودی برای کاشت مو وجود داشت، امروزه روش های متعدد و گوناگونی ایجاد شده است. تنوع و گوناگونی این روش ها بسیار زیاد است، در ادامه به مهم ترین روش ها خواهیم پرداخت:

  • روش کاشت نواری یا FUT

در این روش، پوست ناحیه ی پشت سر که موسوم به بانک مو می باشد، برش داده می شود. پس از آن فولیکول ها از پوست خارج می شوند و به منظور کاشت، آماده سازی می گردند.

  • مزیت های روش کاشت نواری یا FUT

این روش مزیت های متعددی دارد. نتایج حاصل شده از این روش کاملا طبیعی می باشد. این شیوه را می توان از جمله روش های مقرون به صرفه دانست. کاشت نواری، فرایند سریعی دارد و این امر یکی از نقاط قوت این روش محسوب می شود. در روش FUT موهای کاشته شده قابلیت و توانایی رشد را دارند.

  • معایب روش کاشت نواری یا FUT

از آنجا که برش ایجاد شده در این روش، نیاز به بخیه دارد، روش کاشت نواری یک روش تهاجمی محسوب می شود. به همین دلیل لازم است که از بهترین متخصصان کمک بگیرید تا احتمال بروز عفونت تا حد امکان کاهش یابد. علاوه بر این آثار و نشانه های زخم در ناحیه ی برش خورده باعث می شود تا این روش در مقایسه با سایر روش ها، ریکاوری طولانی تری داشته باشد. 

  • روش استخراج واحدهای فولیکول

این روش بر خلاف روش پیشین، نیازی به برش ندارد. در این روش به وسیله ی سوراخ هایی بسیار کوچک و ریز و میلی متری، فولیکول ها به صورت واحد استخراج می گردند. این روش شامل تکنیک های متعددی می باشد و روشی کم تهاجمی محسوب می شود. در ادامه به مهم ترین تکنیک های این روش اشاره خواهیم کرد:

  • روش FUE

در این روش بخشی از موهای ناحیه ی بانک مو تراشیده می شود. سپس رشته های مو به شکل برش هایی دایره مانند و جداگانه بریده می شوند. در نهایت این برش ها به بخش دریافت کننده ی مو پیوند داده خواهند شد.

  • روش FIT

این روش نیز شباهت هایی با روش پیشین دارد. در این تکنیک نیز تمرکز بر قسمت بانک مو می باشد. فولیکول مو از این ناحیه استخراج می شود و به ناحیه ی دریافت کننده پیوند زده خواهد شد.

  • مزیت های روش FIT

از مهم ترین مزایای این روش می توان به دوران نقاهت کوتاه آن اشاره کرد. با استفاده از این روش می توانید در مدت زمان کوتاهی، به روتین طبیعی زندگی خود بازگردید. علاوه بر این زخم ها و جای بخیه نیز باقی نمی مانند. این روش ظاهری طبیعی به موهای شما خواهد بخشید. همچنین پس از کاشت مو، قابلیت رویش و همچنین رشد دوباره ی موها امکان پذیر می باشد.

  • معایب روش FIT

این روش در کنار مزایای متعددی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد. در این روش، مدت زمان جراحی نسبتا طولانی می باشد. در این روش، تا چند روز نخست، ناحیه ی کاشت مو، متورم و دردناک خواهد بود.

  • روش میکروفیت Microfit

این روش را می توان در دسته ی جدیدترین و بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا قرار داد. این روش در مقایسه با سایر روش ها، پیچیدگی های بیشتری دارد. همچنین نتایج ظاهری کار بسیار بهتر می باشد. علاوه بر این در مقایسه با روش های دیگر عوارض کمتری دارد.

  • روش SUT

این روش، یکی از روش های بدون جراحی می باشد. در این روش، کاشت مو با استفاده از دستگاه های مخصوصی انجام می گردد.

  • مزیت های روش SUT

این روش را نیز می توان در دسته ی بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا جای داد. از آنجا که این روش به وسیله دستگاه های پیشرفته انجام می شود، دغدغه هایی مانند بیهوشی، تیغ و برش، بخیه، جای زخم و ... وجود ندارد. میزان تراکم موها در این روش، بسیار بیشتر از روش های دیگر می باشد. همچنین بررسی ها نشان داده است که در این روش به فولیکول های مو آسیبی نمی رسد. این روش معایب خاصی ندارد.

علاوه بر روش های ذکر شده که برخی از آنها در دسته ی بهترین روش کاشت مو با تراکم بالا قرار می گیرند. روش هایی دیگر مانند روش ترکیبی، روش برداشت از بدن و ... نیز وجود دارند. نکته ی بسیار مهمی که لازم است مورد توجه قرار گیرد، این است که این روش ها باید زیر نظر پزشک انجام شود تا عوارض به حداقل برسد.

 

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید