کاشت مو در خانم ها

کاشت مو در خانم ها | موارد مهم برای کاشت مو زنان

درست است خانم ها کمتر دچار ریزش مو میشوند ولی در مواردی برخی از بانوان نیازمند کاشت مو هستند.در این مقاله سعی میکنیم موارد مهم که بانوان برای کاشت مو باید در نظر داشته باشند را به شما بیان کنیم


خانم ها هم می‌توانند کاشت مو انجام بدهند؟

به‌ طورکلی خانم‌ها کمتر دچار ریزش مو یا طاسی سر مردانه می‌شوند. اما در برخی موارد ریزش موی مردانه در خانم‌ها هم اتفاق می‌افتد. دلیل این ریزش مو می‌تواند هم هورمونی باشد و هم ژنتیکی و درنتیجه‌ی آن موها از قسمت جلوی سر دچار ریزش می‌شوند. در میان علل مختلف ریزش موی زنان تنها ریزش مو به‌دلیل سالخوردگی، تغییرات هورمونی ناشی از بارداری و الگوی ریزش موی ارثی، طبیعی هستند.

با توجه به علت ریزش موی زنان درمان‌های مختلف دارویی، کاشت مو یا ترکیب این دو در نظر گرفته می‌شود. با این‌همه در برخی موارد این ریزش موی سر موقتی و به دلایل هورمونی است و به همین دلیل تا زمانی که علت اصلی و چگونگی تداوم ریزش مو در یک خانم (از لحاظ دائمی یا موقتی بودن ریزش موها) با اطمینان تشخیص داده نشود، نباید هیچ‌گونه اقدامی در زمینه‌ی درمان انجام شود.

اگر از آن‌دسته خانم‌هایی هستید که به دلایل ارثی و هورمونی غیر‌قابل درمان دچار ریزش موی مردانه یا طاسی شده‌اید، با مراجعه به پزشک متخصص می‌توانید برای کاشت مو اقدام کنید. به این ترتیب زمانی که مشخص شود دلیل نازکی موهای یک خانم، ریزش مو با الگوی زنانه است و علت داخلی مثل بارداری و … ندارد پیوند مو باید به‌عنوان یک درمان مورد توجه قرار بگیرد.


موارد مهم برای کاشت مو خانم ها :

  • اگر تأثیرات منفی ناشی از هورمون DHT علت ریزش موی زنان نباشد، کاشت مو یک گزینه‌ی درمانی مناسب است.
  • زنانی که در اثر کشیدن بیش‌ازحد موها مثل بستن دم‌اسبی موها به‌مدت طولانی و محکم دچار طاسی شده‌اند؛
  • زنانی که در اثر انجام جراحی پلاستیک موهای ناحیه‌ی اطراف برش را از دست داده‌‌اند.
  • زنانی که الگوی ریزش موی مردانه دارند. یعنی دچار عقب‌رفتگی خط مو یا ریزش مو در بالای سر هستند. درحالی‌که موهای پشت و اطراف سر آسیبی ندیده‌اند.
  • زنانی که در اثر حادثه، سوختگی و تصادف دچار طاسی شده‌اند.
  • زنانی که دچار ریزش موی سکه‌ای هستند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید