ریزش مو پس از کاشت مو !

چرا بعد از کاشت مو، مو ها ریزش دارند؟ | ریزش مو بعد از کاشت

قطعا ریزش مو ها پس از کاشت مو یک اتفاق کاملا طبیعی است. این اتفاق برای بیشتر افراد پس از جراحی می افتد و بهتر است در روز های پس از کاشت مو تغذیه مناسب داشته باشید.با این حال باید پس از کاشت مو، با پزشک خود در ارتباط باشید.


ریزش مو بعد از کاشت مو

کاشت مو در سال های اخیر بسیار مورد توجه افراد واقع شده است و با توجه به مزیت هایی که دارا می باشد مورد پسند قرار گرفته است. کاشت مو با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که پزشک، با توجه به خواست شما روشی مناسب را برای کاشت مو انتخاب و عملی می کند. ریزش مو بعد از کاشت مو امری طبیعی می باشد و به هیچ وجه جای نگرانی ندارد. اغلب افرادی که با روش های سنتی اقدام به کاشت مو می کنند بعد از 2 هفته بایستی بخیه های خود را بردارند.
بایستی در این مدت به توصیه های پزشک متخصص خود عمل کنند و ریز به ریز تمامی دستورات وی را انجام دهند. ریزش مو بعد از کاشت مو می تواند به عواملی که قبل از کاشت مو هم باعث ریزش می شد، بستگی داشته باشد و در این مرحله نیز باعث جلوگیری از رشد فولیکول مو در افراد باشد. با توجه به این امر پزشک مربوطه بایستی قبل از کاشت مو در افراد علل ریزش موهای سر فرد را بداند تا بر اساس آن مشکل ریزش را برطرف نماید و با این کار احتمال ریزش موهای کاشته شده را کاهش دهد.


دوره ریزش مو در کاشت مو

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم ریزش مو بعد از کاشت مو امری طبیعی است و در 97 درصد از بیماران رخ می دهد. ریزش مو بعد از کاشت مو در بازه 20 تا 35 روز ادامه می یابد. در اقدام کاشت مو، موها در 20 روز اول یک یا دو میلیمتر رشد می کند و 80 الی 100 درصد موهای کاشته شده بین 20 تا 35 روز شروع به ریزش می کند. این امر در تمامی روش های کاشت مو و در اغلب بیماران رخ می دهد به همین دلیل موضوع نگران کننده ای نمی باشد به استثنای افراد محدودی که بعد از کاشت مو هیچ گونه ریزشی مشاهده نمی کنند و دلیل این امر نیز شناخته نشده است.
این موضوع هیچ ارتباطی به سن بیمار و سرعت کاشت ندارد. موهای کاشته شده بعد از استراحت به مدت زمانی 90 الی 120 روز شروع به رشد مجدد می کند و پس از 6 ماه از اقدام کاشت مو تغییرات قابل توجهی در رشد موهای افراد مشاهده می شود.


چرا پس از کاشت مو، موها ریزش می کنند؟

یکی از سوالاتی که در مبحث کاشت مو برای افراد پیش می آید، این است که چرا پس از کاشت مو، موها ریزش پیدا می کنند؟ در پاسخ این سوال علاوه بر این که این امر، امری عادی است اما می توان گفت اگر قبل از اقدام به کاشت مو شرایط مناسب را دارا نباشید در این صورت به ریزش مو بعد از کاشت مو دچار خواهید شد. اگر شما نیز قصد کاشت مو را با استفاده از جدیدترین روش های کاشت مو در سر دارید به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا اطلاعاتی دقیق در مورد کاشت مو، انواع روش های کاشت مو و رعایت نکات مهم و ضروری قبل و بعد از کاشت مو به دست آورید.


چند نکته و توصیه برای جلوگیری از ریزش موهای کاشته شده

برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت مو و کسب نتیجه بهتر از کاشت مو بایستی نکات زیر را رعایت نمایید:

1- سن مناسب برای کاشت مو در آقایان 30 سالگی است و این امر به دلیل تغییر یافتن سطح هورمون ها می باشد
2-زیر نظر پزشک 2 ماه قبل و 6 ماه بعد از عمل کاشت مو از ویتامین های D، E، B5، B12 استفاده کنید.
3-برای جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشت مو به تغذیه خود بسیار اهمیت دهید و از مصرف انواع غذاها و خوراکی هایی که علل ریزش مو می باشند خودداری کنید.
4-در خوراکی های خود از روغن زیتون و نارگیل استفاده نمایید.
5-هنگام استحمام از استفاده آب ولرم مایل به گرم خودداری کنید. 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید