کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی)

کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی)

کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) معمولا برای احیای خط مو و بازسازی کامل مو استفاده نمی شود و بیشتر برای پر کردن تاج یا افزایش تراکم مو بکار می رود. در این روش با تکنیک FIT موهای بدن برداشته شده و در بخش گیرنده ناحیه سر کاشته می شود


کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی)

برای کاشت مو معمولا از موهای ناحیه سر استفاده می گردد اما ممکن است برخی از متقاضیان پیوند مو، در ناحیه سر خود به اندازه کافی مو نداشته باشند و نتوان از آن ناحیه بهره برد. در این شرایط متخصصان کاشت مو، روش دیگری را پیشنهاد می کنند. روشی که در آن از موهای سایر نقاط بدن برای کاشت استفاده می گردد. زیرا برخی از موهای بدن ساختاری شبیه موی سر دارند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. ناحیه اهدا کننده مو در بدن می تواند صورت، زیر بغل، قفسه سینه، شکم، بازوها و پاها باشد. 

روشی که در آن از موهای سایر نقاط بدن برای کاشت استفاده می گردد. زیرا برخی از موهای بدن ساختاری شبیه موی سر دارند و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. ناحیه اهدا کننده مو در بدن می تواند صورت، زیر بغل، قفسه سینه، شکم، بازوها و پاها باشد. کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) معمولا برای احیای خط مو و بازسازی کامل مو استفاده نمی شود و بیشتر برای پر کردن تاج یا افزایش تراکم مو بکار می رود. در این روش با تکنیک FIT موهای بدن برداشته شده و در بخش گیرنده ناحیه سر کاشته می شود.

کاشت مو به روش bht

کاشت مو bht

کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) برای چه افرادی مناسب است؟

برخی افراد ریزش موی زیادی در ناحیه سر خود دارند یا مقدار موی آن ها در آن ناحیه برای پیوند مو کافی نیست. در این موارد پزشک تشخیص می دهد که این بیماران بانک موی مناسبی در ناحیه سر ندارند و حتی اگر پیوند مو صورت بگیرد، نتایج آن رضایت بخش نخواهد بود. همچنین امکان دارد جای زخم ناشی از برداشت فولیکول های مو در سر این افراد کاملا قابل رویت باشد. بنابراین دکتر کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) را به آن ها پیشنهاد می کند.

پس از مرحله کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) و طی شدن دوران نقاهت، موهای پیوند زده شده به مرور جوانه زده و شروع به رشد می کنند. این روند ممکن است چند ماه طول بکشد البته شرایط فیزیولوژیکی بدن بیمار در سرعت و میزان رشد موها تاثیر زیادی دارد.

همچنین تغذیه و مراقبت های بهداشتی پس از عمل منجر به تقویت ریشه موهای کاشته شده و رشد سریعتر آن ها می گردد. بهتر است بیمار، چند روز قبل از عمل پیوند، موهای ناحیه اهدا کننده را بتراشد تا فولیکول های مو در حالت فعال تری قرار بگیرند.

کاشت مو BHT

کاشت مو آریان

تفاوت بین کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) و روش FIT

در واقع کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) نشات گرفته از روش FIT است. روش BHT در پیوند مو باعث می شود که وسعت ناحیه اهدا کننده گسترش یابد و بتوان تعداد موی بیشتری برای کاشت، استفاده کرد. در واقع این دو روش کاملا شبیه هم هستند و تنها تفاوت آن ها این است که در روش FIT بانک مو در سر قرار دارد در حالی که ناحیه اهدا کننده برای کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) از نواحی مختلف بدن است. 
بدین ترتیب که از جاهایی پاها، سینه، زیر بغل و … موهای مناسب استخراج می گردد و بر روی سر کاشت می شود. البته موهایی که روی سطح بدن قرار دارند ممکن است کیفیت موهای سر را نداشته باشند و بیشتر برای افزایش تراکم مو از آن ها استفاده می گردد.


بیشتر بخوانید...


 

محدودیت های کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی)

افرادی که می خواهند از کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) بهره ببرند، لازم است که از نظر فیزیولوژیکی شرایط ویژه ای داشته باشند. بدین صورت که بانک مویی که در بدن آن ها قرار دارد، برای پیوند مو مناسب باشد. زیرا چرخه رشد موهایی که روی سطح بدن قرار دارند با موی سر تفاوت دارد و مانند موی سر نیست. همچنین گرافت های این موها با موهای سر از لحاظ آناتومیک متفاوت هستند.

گرافت هایی که از سطح بدن برداشته می شوند فقط یک تار مو دارند، در حالی که از گرافت های موی سر 1 تا 3 مو خارج شده است. بنابراین عوامل موفقیت در کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) شامل سازگاری موهای بدن و سر، چرخه رشد موهای بدن و استخراج فولیکول های مو می باشد.

کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی)

مزایای کاشت مو BHT

از مزایای کاشت مو BHT می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای کاشت ابرو می توان از کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) استفاده کرد
  • جای اسکار باقی مانده بر روی بدن که ناشی از برداشت فولیکول های مو است، کاملا محو می شود.
  • دوران نقاهت این روش کمتر از روش کاشت مو FUT  یا FIT  می باشد
  • در کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) برش و بخیه ای انجام نمی شود.
  • روش BHT یک روش غیر تهاجمی برای کاشت مو محسوب می گردد.

عوارض کاشت مو BHT

کاشت مو یکی از جراحی های پرطرفدار و محبوب زیبایی است که با پیشرفت علم، تکنیک های مورد استفاده برای آن کم عارضه تر و کم تهاجمی تر شده است. با این وجود مثل هر عمل جراحی دیگر، کاشت مو به روش BHT (بی اچ تی) می تواند عوارضی را برای بیمار در پی داشته باشد. عوارض کاشت مو BHT در بسیاری از موارد، جزئی و خفیف است و با مراقبت و رعایت اصول بهداشتی به سرعت برطرف می گردد. اما ممکن است در برخی موارد موجب دردسر بیمار شود. عوارض کاشت مو BHT شامل موارد زیر می باشد:

  • احساس بی حسی در ناحیه سر پس از کاشت مو
  • احساس درد پس از پیوند مو
  • ایجاد ورم در محل کاشت مو
  • احساس خارش در محل ناحیه اهدا کننده و ناحیه گیرنده
  • ایجاد عفونت در ناحیه گیرنده و اهدا کننده
  • باقی ماندن جای زخم به صورت نقطه ای در بدن
  • ایجاد کیست های زیر پوستی

هزینه کاشت مو BHT

فاکتورهای مختلفی بر هزینه کاشت مو BHT تاثیر می گذارند. یکی از این عوامل، تعداد مویی است که برای بیمار پیوند زده شده می شود. هر چه تعداد گرافت های پیوندی بیشتر باشد، تراکم موها بالاتر می رود و بیمار باید هزینه بیشتری پرداخت کند. همچنین مهارت و شهرت پزشک متخصص نقش تعیین کننده ای در هزینه کاشت مو BHT دارد. پزشکان باسابقه و دارای اعتبار مبلغ بالاتری را نسبت به متخصصان تازه کار و کم تجربه دریافت می کنند. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه کاشت مو BHT می توان به تجهیزات کلینیک کاشت مو، خدمات ارائه شده در کلینیک، کادر پرستاری حرفه ای، لوازم و وسایل بهداشتی مورد استفاده در حین عمل و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید