کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)

کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)

یکی از روش های طبیعی برای پیوند مو، کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) است که برای افرادی که قسمت زیادی از ناحیه سر آن ها فاقد مو می باشد، بسیار ایده آل است. کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) هیچ اثری از عمل جراحی روی پوست باقی نمی گذارد و پس از مدتی موهای کاشته شده به صورت طبیعی شروع به رشد خواهد کرد.


کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)

یکی از روش های طبیعی برای پیوند مو، کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) است که برای افرادی که قسمت زیادی از ناحیه سر آن ها فاقد مو می باشد، بسیار ایده آل است. در این روش از گرافت های طبیعی مو برای پیوند استفاده می شود. شیوه کار به این صورت است که از ناحیه اهدا کننده که تراکم موی بالایی دارد و ریزش آن کمتر است، یک نوار مو برداشته شده و محل آن بخیه زده می شود. این نوار که از فولیکول های مو تشکیل شده، توسط متخصص به گرافت هایی که حاوی یک یا دو فولیکول هستند، دسته بندی می گردد. هر واحد فولیکول شامل تعدادی موهای مناسب، ماهیچه کوچک، عصب و غده چربی یا سباسه است. 

تعداد زیادی از این گرافت های حاوی فولیکول به بخش های کوچکتر تقسیم شده و در محل گیرنده که فاقد مو است، پیوند زده می شوند. کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) هیچ اثری از عمل جراحی روی پوست باقی نمی گذارد و پس از مدتی موهای کاشته شده به صورت طبیعی شروع به رشد خواهد کرد.

کاشت مو به روش fut

کاشت مو آریان

 

فرایند کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) چگونه است؟

پس از اینکه متقاضی کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) به کلینیک مراجعه کرد و آزمایشات مورد نیاز را انجام داد پزشک یک روز را برای پیوند مو تعیین می کند و در آن روز فرایند کاشت مو به صورت زیر انجام می گردد.

1- پزشک متخصص به صورت موضعی پوست سر را بی حس می کند.

2- از ناحیه اهدا کننده که موها در آن ناحیه استحکام بیشتری دارند، یک نوار باریک مو برداشته می شود و سپس این ناحیه بخیه زده می شود. نحوه بخیه زدن به شکلی است که جای آن پس از بهبود جای زخم مشخص نباشد و در زیر مو مخفی باشد.

3- از طریق یک فرایند دقیق جداسازی، نوار اهدا کننده به واحدهای فولیکول تقسیم بندی می شود.
 

کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)

کلینیک آریان

4- پس از آن پزشک به وسیله دستگاه مخصوص، سوراخ های ریزی بر روی ناحیه ای پوست سر که فاقد مو است، ایجاد می کند و فولیکول ها را در این حفره ها وارد می نماید یا به اصطلاح می کارد.

5- در مرحله بعد، محل کاشت مو با محلول مخصوص ضد عفونی می گردد.

6- همچنین زخم ناحیه اهدا کننده و گیرنده پانسمان می شود. این پانسمان تا یکی دو روز پس از کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) باید در محل زخم و پیوند باشد و پس از آن برداشته شود.

کاشت مو FUT

کاشت مو آریان کلینیک

مزایای کاشت مو FUT

کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • هزینه آن از روش های دیگر کاشت مو مانند SUT و FIT پایین تر و اقتصادی تر است.
  • پس از گذشت چند روز، موهای کاشته شده به صورت طبیعی شروع به رشد می کنند.
  • نسبت به دیگر روش های کاشت مو، بازده بهتری دارد و نتیجه کار برای گیرنده، رضایت بخش تر است.
  • کل فرایند کاشت مو در یک جلسه انجام می شود.

بیشتر بخوانید...


عوارض کاشت مو FUT

افرادی که عمل کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) را انجام داده اند، گزارش هایی مبنی بر برخی عوارض آن ارائه نموده اند. عوارض کاشت مو FUT ممکن است موارد زیر باشد.

  • به دلیل اینکه روش FUT یک عمل تهاجمی است، دوره نقاهت آن طولانی تر از روش های دیگر است.
  • ممکن است جای زخم در محل اهدا کننده مو باقی بماند که البته موهای اطراف آن ناحیه، روی محل زخم را می پوشانند.
  • تا چند روز محل پیوند التهاب دارد و پس از آن فروکش می کند. همچنین مراقبت های لازم باید انجام شود تا محل اهدا کننده و گیرنده دچار عفونت نگردد.
  • احتمال دارد در طول عمل و بعد از آن پوست ناحیه دریافت کننده مو دچار خارش شود.
  • چند روز پس از پیوند، موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند که جای نگرانی نیست زیرا در روزهای آینده موی جدید از محل کاشت، جوانه می زند.
  • احتمال زدن جوش در ناحیه کاشت مو وجود دارد که با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک و پمادهای مخصوص رفع خواهد شد.

کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)

نحوه شستشوی سر پس از کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)

پس از پایان عمل کاشت مو به روش FUT (اف یو تی)، پوست سر به وسیله محلول های ویژه تمیز و ضد عفونی می گردد. ممکن است تا یک روز پس از پیوند مو، خونریزی های جزئی در محل اهدا کننده و گیرنده مشاهده شود که می توانید با استفاده از یک گاز استریل مرطوب محل خونریزی را تمیز کنید. فقط مراقب باشید که فشار زیادی به این نواحی وارد نکنید. در روز دوم برای شستشوی پوست سر، آزادی عمل بیشتری دارید. مقداری شامپو را در ظرف آب گرم بریزید و پس از آن قسمت های مختلف سر را به آرامی با مخلوط آب و شامپو شستشو داده و آبکشی کنید.

از دوش گرفتن مستقیم با فشار آب زیاد در چند روز اول بپرهیزید و به همین شیوه ای که گفته شد، محل کاشت مو را شستشو دهید و با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید. تا قبل از اینکه التهاب سر فروکش نکرده و زخم های آن بهبود یافته از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید. همچنین تا چند روز از شانه کردن موها بپرهیزید.

از روز پنجم به بعد می توانید مثل سابق دوش بگیرید و در عین حال محل پیوند مو را مالش داده و اگر دلمه هایی در اطراف محل کاشت ایجاد شده، با استفاده از رطوبت، آنها را برطرف نمایید. مراقب باشید که محل پیوند مو زخمی نشود، زیرا موجب از بین رفتن فولیکول های کاشته شده می گردد.


هزینه کاشت مو FUT

عوامل مختلفی بر هزینه کاشت مو FUT موثر هستند. این عوامل شامل پزشک متخصص، کلینیک کاشت مو، تراکم موی پیوند زده شده، تجهیزات استفاده شده و شهر محل کاشت می باشد. بنابراین توصیه می کنیم که گول تبلیغات کاشت موی ارزان را نخورید و حتما قبل از هر گونه اقدام در این زمینه، کیفیت کار پزشک مورد نظر و کلینیک کاشت مو را ارزیابی نمایید. هزینه کاشت مو به روش FUT (اف یو تی) از روش های دیگر ارزان تر است، زیرا فولیکول های مورد نیاز کاشت به صورت یکجا برداشته شده و در یک جلسه کاشته می شوند.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید